Nyheder

Ugenyt 23 maj 25

Uge nyt UGE 21. 23 maj.

Denne uge var 3 borger afsted på ferie til Slettestrand.

Tirsdag var en rigtig ud af huset dag. Vi havde to hold afsted på tur og et hold ude at fjerne ukrudt på terrassen. Dagen sluttede med at endnu en tur denne gang var det en cykel som skulle til service.

Onsdag havde vi et hold afsted til `tour de Louns`. Det er en dag som byder på forskellige opgaver og udfordringer. Der bliver de mange deltager opdelt i hold og man går derefter rundt til forskellige poster. Det kan blandt andet være at sortere M og M`s i farver med sugerør eller vælte kegler med en – en bold, i en nylonstrømpe, som sættes over hovedet. Dagen slutter med fællesspisning, sodavand, is og en medalje, inden DJ`en spiller op til dans.

Torsdag var de fleste lidt træt, nogle efter en ferie og andre efter `Tour de Louns`. Så ugen sluttede med nogle kendte aktiviteter, dog i et roligt tempo.

God weekend.

Ugenyt 16.05

Uge nyt – uge 20

De første to dage i ugen havde vi besøg af den nye studerende som skal starte den 2. juni. Det betyder at der ikke er længe til, at hende vi har, skal stoppe. Vi er nu blevet færdig med at lave de side spil på værkstedet, så hvad mon vi så skal lave nu?

Heldigvis er det sommer og meget der skal ordnes udenfor

Der er ved at blive lavet klar til at få lavet en ny terrasse foran Hatten. I går har entreprenøren kørt jord væk og jævnet pladsen, så nu er der klar til en træterrasse eller beton. Vi nyder sol, sommer og godt vejr.

God weekend.

Ugenyt 09.05

Det har været en rolig uge, da 8 af Hattens borgere har været på ferie på Slettestrand feriecenter.

Men Hatten har jo ikke været lukket af den grund, så der er stadig blevet arbejdet i værkstedet, været til ridning i Års om onsdagen og torsdag eftermiddage.
ud i det blå tur, blev en mere rolig en af slagsen, da de gik i Hjertehaven og lavede bålmad der.

Torsdag var 3 medarbejdere på kursus i Skanderborg, om autisme.

Fredag har næsten alle været på job igen på Hatten. Der var en begrænset deltager til svømning i Farsø, da flere  af borgerne havde svømmet flere gange i løbet af ferieugen.

I dag har alle fået en indbydelse til SKive handicap musik festival. Den er gratis (Hatten betaler) Den forgår den 3 juni.

I næste uge bliver indbydelserne til Sølund delt ud. Egenbetaling.

 

Go weekend.

 

Vh. Poul

uge 18

Endnu   en god uge med dejligt solskinsvejr.

Tirsdag var udeholdet på besøg og se lam.  De tre lam var flaskelam, så dem der ville, gav lammene mælk med sutteflaske.  Der blev lavet PITA BOLLER PÅ BÅL OG VI SAD I HAVEN OG SPISTE. På gården er der kløvet brænde og husene er blevet kalket.

På værkstedet er borgerne i gang med at samle de sidste spil og vi har et par meget dygtige borgere som selv kan tælle op og putte brikker i poser.

Mange borgere glæder sig til at skulle på ferie.

God weekend.